Wczoraj przeprowadziliśmy otwarte szkolenie z elektronizacji zamówień publicznych. Wśród uczestników miło nam było gościć zamawiających administracji rządowej i samorządowej, a także wykonawców działających w branży budowlanej i usług eksperckich.

Pierwszy moduł poprowadziła Urszula Woronowicz – opowiedziała m.in. o obszarach i ramach prawnych elektronizacji zamówień publicznych, omówiła wszystkie dokumenty elektroniczne jakie mogą się pojawić w postępowaniu zakupowym oraz elektroniczną wersję umowę i e-faktury. Drugi moduł zaprezentowała Jolanta Chowaniec-Sośniak, która przybliżyła uczestnikom zagadnienia związane z nabywaniem platform zakupowych, jak się przygotować do postępowania zakupowego na nabycie platformy zakupowej, jakie postawić wymagania funkcjonalno-biznesowe, jakie zapisy zawrzeć w umowie, jakie są modele licencjonowania. Zaprezentowała również przegląd dostępnych na rynku wybranych platform zakupowych. Ostatni moduł poprowadził Damian Czernik prezentując kompleksowo zagadnienia związane z podpisem elektronicznym, jego użyciem i weryfikacją przez zamawiających, a także problemach technicznych, które mogą się pojawić w związku z jego użyciem. Oprócz części teoretycznej zaprezentował również na żywo w jaki sposób korzystać z podpisu elektronicznego oraz jak go weryfikować. W ramach części praktycznej zaprezentował również jak wygląda składanie i otwarcie ofert w narzędziu informatycznym (platforma zakupowa).